Istniejemy dla użytkowników narzędzi Festool

Niedawno, bo na początku br., firma Festool Polska przeniosła się do nowej siedziby w podwarszawskim Sokołowie. Jednym z powodów tej przeprowadzki była konieczność rozbudowy Centralnego Serwisu Festool. O nowym wcieleniu tego Serwisu rozmawiamy z jego kierownikiem Jerzym Januszewskim.

Centralny Serwis Festool wykonuje gwarancyjne i pogwarancyjne naprawy elektronarzędzi marek Festool i Protool. W swojej nowej lokalizacji otrzymał doskonałe warunki nie tylko do pracy, ale również do rozwoju. – W nowej lokalizacji zajmujemy powierzchnię ponad 300 m kw., mamy dużą halę napraw i magazyn części zamiennych oraz strefę przyjęć i wydań maszyn – informuje Jerzy Januszewski, kierownik Centralnego Serwisu Festool.

– Więcej miejsca pozwoliło nam na doposażenie techniczne serwisu, a także usprawnienie organizacji pracy. Dzięki temu obsługa użytkowników narzędzi Festool jest sprawniejsza i bardziej wydajna. Użytkownicy naszych narzędzi są dla nas bardzo ważni tak samo jak dla nich ważne jest, aby pracować na narzędziach najwyższej jakości. Dlatego chciałbym podkreślić, że wszystkich tych, którzy wybrali do pracy narzędzia Festool  nazywamy użytkownikami, a nie klientami, bo słowo „klient” wyraża komercyjny stosunek do człowieka.


Jest kilka czynników określających dobry serwis – są nimi między innymi liczba napraw oraz ich jakość. − Pomimo iż oba te współczynniki w naszym serwisie są dobre, my nieustannie pracujemy nad ich poprawą. Dlatego przeprowadziliśmy standaryzację napraw i – jak już wspominałem – doposażyliśmy serwis w zaawansowane technicznie specjalistyczne przyrządy pomiarowe i testowe, zaś każde stanowisko naprawcze otrzymało oddzielne panele kontrolne – informuje Jerzy Januszewski. – Mamy więc wysoce zaawansowane kontrolery i testery akumulatorów oraz narzędzi bezprzewodowych. Służą nam one nie tylko do napraw i testowania urządzeń akumulatorowych, ale także raportują on-line do centrali w Niemczech o rodzajach usterek i ich liczbie. Dzięki nim możemy sprawdzić wszystkie parametry pracy maszyny, m.in. liczbę przepracowanych godzin, kiedy urządzenie było pierwszy raz włączone, jakie wystąpiły błędy podczas jego użytkowania, itd. Nasz systemowy tester akumulatorów sprawdza faktyczną pojemność baterii. W przypadku za niskiej pojemności sugerujemy zakup nowego akumulatora, zaś w wypadku, w którym taka bateria jest jeszcze na gwarancji, wymieniamy ją na nową. Wszystkie maszyny sieciowe, które naprawiamy w serwisie, są kontrolowane za pomocą urządzenia SecuTest. Ono też raportuje on-line do centrali w Niemczech o stanie i usterkach takich maszyn. Posiadane specjalistyczne urządzenia pomiarowo-testowe pozwalają nam udoskonalać produkty i czynić je w jeszcze  większym stopniu niezawodnymi, jak też uaktualniać oprogramowanie stosowane w ich elektronice i w ten sposób eliminować występowanie niektórych rodzajów usterek.

 

Systemowa aparatura Festool do kontroli i testowania akumulatrorów

Jakość napraw zależy od stosowanych narzędzi, przyrządów pomiarowych oraz od jakości wymienianych części. – Powiedzenie, że do napraw używamy wyłącznie oryginalnych części jest oczywiście truizmem, bo robi to każdy uczciwy autoryzowany serwis mechaniczny czy elektrotechniczny – stwierdza Jerzy Januszewski. – Należy tu jednak podkreślić, że używane przez nas części są wysokiej jakości. Dzięki temu m.in. naprawione maszyny nie wracają do nas szybko na kolejną naprawę. Na naszą usługę udzielamy 6-miesięcznej gwarancji, która obejmuje cały zakres naprawy, czyli robociznę i części. Warto tu również wspomnieć, że użytkownikom naszych narzędzi w ramach SERVICE all-inclusive zapewniamy 10-letnią dostępność części zamiennych liczoną od daty zaprzestania produkcji danego urządzenia – mogą więc oni czuć się bezpiecznie. Nasze systemowe akcesoria pasują zarówno do starych i nowych maszyn, jak też do tych, które dopiero za parę lat pojawią się na rynku. Inwestycja w produkty Festool jest więc bardzo bezpieczna z dwóch powodów. Po pierwsze  z powodu wysokiej trwałości urządzeń, a po drugie, z powodu długiej, bo co najmniej 10-letniej dostępności części zamiennych, i konsekwentnie zachowywanej całkowitej kompatybilności maszyn oraz akcesoriów.


Ponadto, profesjonalny serwis to również całe zaplecze techniczne i logistyka. – W Centralnym Serwisie

Festool wykorzystujemy gniazdowy system napraw – informuje Jerzy Januszewski – oznacza to, że naprawiamy poszczególne rodzaje maszyn na specjalnie dla nich przeznaczonych stanowiskach. Pracują na nich wszyscy mechanicy rotacyjnie, dzięki czemu poznają konstrukcję wszystkich urządzeń Festool i nie dochodzi u nich do tzw. znużenia pracą, co ma miejsce w przypadku ciągłego naprawiania tych samych maszyn. Dodatkowo, aby ułatwić mechanikom pobieranie części zamiennych, składujemy je blisko stanowisk pracy. Poszczególne części zamienne mają przypisane kody lokalizacji, co przyspiesza ich odnajdywanie i pobieranie. Mamy też osobną halę do tzw. napraw brudnych, np. odkurzaczy, oraz kabiny odmuchowe, w których czyścimy urządzenia. Serwis podzielony jest też na strefy maszyn przeznaczonych do naprawy, naprawionych, do wyceny części zamiennych, itp. Z pewnością można stwierdzić, że wyróżnia nas zarówno dobre wyposażenie techniczne, stosowanie wysokiej jakości części, ale także dobra organizacja pracy. Na uwagę zasługuje droga maszyny od i do użytkownika końcowego. Kurier, na koszt Festool, odbiera urządzenie, następnie dostarcza je do punktu przyjęć, później trafia ono do mechanika, który je naprawia i w tym celu pobiera części zamienne, a następnie sprawne przekazuje do punktu wydań, z którego za pośrednictwem firmy kurierskiej wraca do użytkownika. Cała ta droga odnotowywana jest w systemie informatycznym i w towarzyszących maszynie dokumentach. W przypadku gdy mamy do czynienia z naprawą pogwarancyjną, sam proces jest taki sam, ale musimy mieć zgodę użytkownika na koszt i zakres naprawy. Zaś, aby te parametry określić, rozmontowujemy urządzenie i przeprowadzamy ekspertyzę, która jest u nas bezpłatna. Jeśli użytkownik akceptuje koszt naprawy i zakres, co się zdarza w 90% przypadków, dokonujemy jej i odsyłamy do niego sprawną maszynę. Jeśli jednak użytkownik nie wyrazi zgody na naprawę, to urządzenie zostaje odesłane. Warto tu wspomnieć, że wiele napraw pogwarancyjnych maszyn Festool odbywa się w serwisach naszych dystrybutorów. Pomagamy im, udzielając wsparcia technicznego, jak też obsługujemy logistycznie, dostarczając części zamiennych.


Wielu użytkowników elektronarzędzi narzeka, że firmy zbyt restrykcyjnie oceniają przyczyny usterek, które zdarzają się w okresie gwarancyjnym. – My oferujemy użytkownikom bardzo przyjazne warunki w ramach naszego SERVICE all-inclusive – stwierdza Jerzy Januszewski  – Nie zostawiamy użytkowników naszych narzędzi z problemem niesprawnej maszyny! W ramach SERVICE all-inclusive oferujemy 36-miesięczną gwarancję ochrony przed kosztami napraw. Kupujący więc nie musi się już martwić o uciążliwe kosztorysy i rachunki napraw przez najbliższe 3 lata. Oferujemy bezpłatny serwis wszystkich części zamiennych, takich jak np. szczotki węglowe, łożyska kulkowe oraz akumulatory. Bezpłatny jest odbiór i zwrot maszyny użytkownikowi. SERVICE all-inclusive to też 36-miesięczne ubezpieczenie od kradzieży, przy udziale własnym w szkodzie wynoszącym 400 PLN brutto, w tym również w przypadkach kradzieży z placu budowy i samochodu. A do tego dochodzi wspomniana 10-letnia gwarancja dostępności części zamiennych. Gdyby się jednak zdarzyło, że ich nie posiadamy, to w zamian dajemy nowe urządzenie, oczywiście bezpłatnie. W ramach tego pakietu serwisowego oferujemy także satysfakcję lub zwrot pieniędzy, co daje możliwość testowania narzędzia przez 15 dni w naturalnych warunkach warsztatu lub placu budowy. Jeśli dane urządzenie nie spełnia oczekiwań, to można je zwrócić bez ponoszenia kosztów. Do tego pakietu jako serwis dokładamy przyjazne traktowanie wszystkich użytkowników

naszych narzędzi.. Najważniejsze jest dla nas to, aby z naszego serwisu maszyna sprawna wróciła do użytkownika – konkluduje Jerzy Januszewski.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments